Saturday, April 9, 2011

Komen Daripada Anonymous - Kenapa Blogger Harus Takut?

anonymous, komen daripada anonymous, blogger kena serang, anon takde telur, anon pengecut, kenapa anon hentam blog, blog cik epal kena dengan anon, siapakah anon, apakah itu anonymous, anon kutuk, anon maki, blogger gila traffik, macam mana nak jadi anon, video seks anuar zain, download video seks anuar zain, video panas gadis melayu, melayu boleh, mona fandey, kes pembunuhan mona fandey, video seks anwar ibrahim, download video seks anwar ibrahim, anwar ibrahim seks liwat,Sejak akhir-akhir ini, dah macam musim anonymous (anon) datang hentam blog blogger-blogger.
Sampaikan ada yang dah fobia bila dapat komen daripada anon.
Blog ni pun apa kurangnya. Tak pernah sunyi daripada anon.

Setiap blogger lain pula karenah kan?
Ada yang tak suka, benci,, takut malah ada yang fobia dengan anon.
Sampaikan ada yang hadkan setting komen, hanya untuk mereka yang mempunyai akaun blogger berdaftar saja yang boleh komen.
Semuanya kerana nak elakkan anon daripada komen di blog.

Tapi bagi aku, memang aku hargai setiap komen yang aku dapat untuk setiap entry, tak kisah daripada blogger ataupun anon sendiri.
Sebab itulah aku tak sekat sesiapa pun daripada komen blog aku.
Kerana menjadi sebuah kepuasan bagi aku bila rasa orang komen dan respond apa yang aku tulis di dalam blog.

Komen daripada anon ada 2 kategori:

Komen Berbentuk Positif
anonymous, komen daripada anonymous, blogger kena serang, anon takde telur, anon pengecut, kenapa anon hentam blog, blog cik epal kena dengan anon, siapakah anon, apakah itu anonymous, anon kutuk, anon maki, blogger gila traffik, macam mana nak jadi anon, video seks anuar zain, download video seks anuar zain, video panas gadis melayu, melayu boleh, mona fandey, kes pembunuhan mona fandey, video seks anwar ibrahim, download video seks anwar ibrahim, anwar ibrahim seks liwat,
\
Anonymous : "haha..bes ah!byk info bru..bnda ni da lma akoo dk ttnya2 sjk kcik agy..byk cte yg akoo dgr..mmg seram ah..siyes seram!dgr cte karpal singh yg jd lwyer juraimi(pmbntu mona)..

Ini antara komen anon terbaru yang aku dapat. Walaupun entry berkenaan Mona Fendy ni dah lama, tapi setiap hari masih ada yang akan masuk untuk baca entry ni.
Terima kasih kepada Google.
Aku perhatikan, kebanyakkan yang komen sebagai 'anon' adalah mereka yang tidak mempunyai akaun blogger.
Jadi, kenapa harus dipersiakan 1 komen yang membina walaupun komen tersebut datangnya daripada anon? Cukup merugikan...

Komen Berbentuk Negatif
anonymous, komen daripada anonymous, blogger kena serang, anon takde telur, anon pengecut, kenapa anon hentam blog, blog cik epal kena dengan anon, siapakah anon, apakah itu anonymous, anon kutuk, anon maki, blogger gila traffik, macam mana nak jadi anon, video seks anuar zain, download video seks anuar zain, video panas gadis melayu, melayu boleh, mona fandey, kes pembunuhan mona fandey, video seks anwar ibrahim, download video seks anwar ibrahim, anwar ibrahim seks liwat,

Anonymous : "F*** you la...blogger gila traffik "

Rasanya, sepanjang aku berblogging, dah macam-macam komen negatif, kutukan, dah caci maki yang aku dapat.
Dan ini adalah salah satu komen 'membina' yang aku dapat.
Terima kasih kepada anon ini kerana susah-susah tekan button COMMENT walaupun last2, komen dia kena removed! Haha..padan muka!
Gila traffik? Benda ni nak je aku sound si anon2. Korang tak reti nak baca entry sampai habis ke?


Walaupun aku jenis yang tak kisah anon datang komen, tapi cuma komen-komen tertentu saja yang aku publish.
Iaitu komen-komen yang membina. Tak kisahla samada ianya berbentuk pujian, mahupun teguran.
Kalau caci maki macam anon kat atas ni, maaf la. Aku memang takkan approve.
Tak membina langsung komen macam ni kan?

Pilihan di tangan kita sendiri.
Kalau tak suka dapat komen macam tu, relax2 sudah.
Delete saja komen anon yang tidak membina.
Tapi kalau komen yang positif, kenapa harus dipersiakan?


Jadikan setiap teguran yang membina itu sebagai satu cabaran untuk kita tingkatkan lagi kualiti blog kita.
Bersyukurlah kerana sekurang-kurangnya masih ada yang ambil perhatian dan respond dengan setiap apa yang kita tulis di dalam blog.
Tanpa anon, siapalah blogger kan?



p/s: Apa pendapat korang? Suka tak bila ada anon datang komen kat blog?

56 comments!:

J said... BALAS

panjang nye..esok aku baca! hahaha..

Blog Aku : ..::jacKsky.reaCHing da' sKy wITh tSuBasA::..

J said... BALAS

anon datang blog aku guna nama lak..caner tu?? haha..pastu speaking lagi..haha

Unknown said... BALAS

aku pun penah. tp sebab blog aku jarang buat isu bukan2 kan, so xdela kerap dapat.
hahaha

Unknown said... BALAS

blog aku pon xbrapa ada isu, so anom dtg lyn gmbr je byk. hehe

remy ishak said... BALAS

dalam blog gua byk hahah...99% negatif hahaha..

gua xrasa ape2 pun lucu lak..harap byk lg anon yg bengang ngan entry haha..itu baru cool

Asfan Ash said... BALAS

buat macam aku abe admiral. set 1 period limit untuk 1-1 entry tu sejauh mana kau nak balas anon

macam cte kak limah aritu, aku set sampai komen cecah 150 je aku stop pastu biar diorg banyakkan hahahhaha

Cik Puan Kocik said... BALAS

tak suka kt cik dan encik anon ... seram jer...he he he

Sekandung said... BALAS

selalu yang memaki hamun tu slalu yang terkena entry hangit..

Entry hangit= tajuk gempak isi tarak + kejar traffic.

Admiral Hafiz said... BALAS

@jackieKOH pemalas!

Admiral Hafiz said... BALAS

@jackieKOH ahaha
sapa suruh tulis citer panas2

Admiral Hafiz said... BALAS

@Ery Farieha haha
betul 2
klu tulis entry biase2 je

jarang anon nk dtg serang

Admiral Hafiz said... BALAS

@Dawa yeke
bagusla klu xde ramai anon yg dtg

Admiral Hafiz said... BALAS

@remy ishak klu yg 2
mmg setuju sgt2

Admiral Hafiz said... BALAS

@ARC™ entry kak limah ko 2 lain
2 mmg patut ramai anon yg dtg
siap ada thread kt forum lagi

Admiral Hafiz said... BALAS

@Cik Kamoo x semua anon 2 kejam
ada gak yg baik

Admiral Hafiz said... BALAS

@Sekandung haha
yg 2 sudah pasti

Pejuang Kesenian Extreme said... BALAS

Bagus bro sebab jadi blogger yang terbuka utk menerima pendapat..

Anonymous ni pon sebenarnya perlu juga..Sekurang-kurang kita tau penulisan kita punya kekurangan dan kelebihan setelah dikomen oleh mereka..

Kadang2 bukan ape,pengguna WP pon terkena effectnya kalau nak mengomen di blog yg tak membenarkan anonymous mengomen..

다(da)양(yang) said... BALAS

yup..x payah publish komen dr Anon
n delete je mana2 yg dok kutuk2 tu..^^

SyedGraphix Dot Com said... BALAS

adat laaa..orang da femes.. kih3.. aku x pnah lagi kene serang dgn anon.. Alhamdulillah

Abuya Hayat said... BALAS

Setuju dengan pendapat yang komen anon nier ader baik nyer gak...
Mayb anon sdr adelah actual follower/reader for a certain blog...
Kalo idak, maner nyer dier tau update blog tuer...
Watever comments we get from anon, we should look it from a positive way...
Unless dier hentam blogger personally, then just we need to ignore the comment...
Hangit | Fenomena Usop Wilcha Menular ke Luar Negara

Syukri Mohtar said... BALAS

kadang-kadang disebabkan kite ade haters lah kite makin popular sebab haters tu selalu jadi stalker kat blog kite.

dinsblog.com said... BALAS

kalau post yg kontroversi mmang la mcm2 komen dapat.

Anonymous said... BALAS

Weii... menyampah aku baca entry ko.. takde entry lain ke.. opss!.. haha

_____________________________

Aku setuju dengan entry bro, walaupun 80% yg 'meromen' menggunakan anonymous ni suka komen mende negatif.. Aku tengok blogger² sekarang ni, kena attack sikit, terus had'kan ruangan komen.. huhuhu.. Malas nak cakap panjang², kan ada jugak yg terasa dengan komen aku ni kan...

P/s: Siapakah saya, ce teka ce teka...

Hint: Aku suka panggil bro = retiss.. kah3

Pisyek K said... BALAS

Pisyek rase, komentar perlu berani dalam meluahkan pandangan mereka, dan bloggers pula perlu telus dalam mempamirkan komen-komen dalam blog.

Aku tensi gile kalo dah komen kua ayat nih "Your comment will be published after approval blablabla"

Nak publish komen yang memuja-muja je, susah la. LOL

:P

Fathiha Zainal said... BALAS

Anon yg dtg komen di blog sy adalah 2 makhluk ini:

1. Spy ex bf sy. - Stalker yg nak tahu psl sy.
2. Gf baru ex bf sy - Gatai2 letak link so that sy bleh trace dia kat mana. Cerdik tak?? Haha!

Sudahnya. Dedua saya block IP selepas sy trace dorg berada di mana.

Admiral Hafiz said... BALAS

@Pejuang Kesenian Extreme aah
betul psl 2
mmg pengguna WP akan ada problem
so biarkan jela sumer leh komen kan?
xsuke, delete je komen 2

Admiral Hafiz said... BALAS

@dyg senang citer

Admiral Hafiz said... BALAS

@Abuya Hayat sbb 2 la kita xpayah nk cepat melenting
relax2 jela kan?

Admiral Hafiz said... BALAS

@Syukri Mohtar anon ni ckp nyampah nk baca blog
tp 24 jam nak bukak jugak blog ni
ego je

Admiral Hafiz said... BALAS

@SyedGraphiX klu nk kne
try tulis ttg isu2 panas

nk lg kaw
letak psl politik
haha

Admiral Hafiz said... BALAS

@dinsblog.com 2 la pasal
benda2 mcm ni la yg anon duk tggu2

Admiral Hafiz said... BALAS

@Anonymous haha
knl sgt

tgk sapa yg like pn dah taw

Admiral Hafiz said... BALAS

@Pisyek lain org, lain cara

aku wat comment moderation bukan sbb nk pilih komen2 yg puja2 je utk dipublish
tp aku amek komen yg bersifat membina dan positif
klu teguran sekali pun, aku akan publish asalkan ianya adalah komen yg membina

klu stakat nak maki2
untuk apa aku semakkan bahagian komen aku drpd komen yg xde faedah mcm 2 kan?

Admiral Hafiz said... BALAS

@Fathiha Zainal yeke
npe eh?
diorg still x puas hati lg ke?

pelik2

Dauspozi said... BALAS

@Admiral Hafiz arghhh!! kantoi jugak... hahaha

Pojiepooh Abdullah said... BALAS

biasalah tuh bro adat ler sebagai blogger, cam artis jugak, ada jer orang kutuk n keji di kalangan yang memuji..
lebih² lagi blogger hot dan glamour macam kamu nih.. :)

PojiePooh; Hanya Satu...

Fathiha Zainal said... BALAS

@Admiral Hafiz
Entah laa.. Sy pun tak tahu. Yg gf baru dia tu, dh amek bf sy berani pulak dia nak tinggal jejak.
Mmg pelik2 perangai manusia tu.. Huhu..

faINa989 said... BALAS

Alhamdulillahlah x pnah kena macam ni..

Org mmg xkan pernah puas hati. Even Dato' CT pun ada yg x puas hati, lg kan kita blogger yg kerdil ni..


Pendapat: Copy Paste/Plagiarisme?

Admiral Hafiz said... BALAS

@Dauspozi haha
sapa suruh ko like skali

Admiral Hafiz said... BALAS

@||| PöJìé PööH ||| sy mana la glamor

Admiral Hafiz said... BALAS

@Fathiha Zainal 2 la...
sabar jela kan

Admiral Hafiz said... BALAS

@f_aRa_aINa989 betul 2
lgpun tnpa anon
bosan la kan?

ameer said... BALAS

ala wat dono je kat anon yg 'membina' tu..ilek2 suda
p/s: aku x igt penah dpt komen dr anon ke x..haha

muhammad iqbal hakimi bin tahir said... BALAS

haha..nice2...aku setuju benor dengan point ko bagi ni..

AR The Annoying said... BALAS

aku paling suka anonymous lah, komen diorg paling membina, sbb samaada diorg takut/ tak ada account blogger/ apa apa lah kan.

just i love them and aku tak takut dgn anonymous, jadi blogger kena kental, so xdela asyik nk mengadu kt blog sbb kena hentam ngn anon, Haha

Admiral Hafiz said... BALAS

@ameer aku mmg xkisah pn
comey2 je anon yg masuk kt sni

Admiral Hafiz said... BALAS

@muhammad iqbal hakimi bin tahir hehe
thanks

Admiral Hafiz said... BALAS

@AR The Annoying mmg anon byk jugak manfaatnya
so relax2 jela kan?

LoveShak said... BALAS

It shows yang readers mempunyai kebebasan untuk bersuara dgn guna akaun blog ataupun anon tp kita sebagai writer juga ada kebebasan untuk delete komen2 yang kita rasa nak delete. Why? Sbb ni blog kita la...wkwkwkwkw

AkuMuzikFilem said... BALAS

kadang2 komen tu takde kutuk maki pun, tapi sebab komen tu tak menyebelahi, tetapo kena delete juga kan? sedikit kritik itu biasa

Admiral Hafiz said... BALAS

@Lovesucks yup
tepat sekali!

Admiral Hafiz said... BALAS

@AkuMuzikFilem biasela 2
certain org xleh boleh lgsg ditegur
wlupun dgn cara baik
hmmm ntahla

bidadariMu said... BALAS

anon! merata-rata ! heehe
hati2 tau awakk =)
takpe2, yg penting, sy sentiasa menyokong awkk hehe

Admiral Hafiz said... BALAS

@hani raihan thanks dear

Ticer Syah said... BALAS

anonymous ni adik badik pada onanimous.. takde teloq punye manusia..main masuk takde identiti pastu dok keje nak sumpah seranah orang mcmkan dia tu baguih..

km penah kena serang ngan anon jugak.. kata kami nye BI tahap skola rendah.. cap ayam sungguh.. apa dia tak tau ke i boleh detect dia punye adres..kakakak..bodo sungguh itu anon..

km dpt tau dia ni cikgu skola menengah dan ngajo dekat skola elit yg dah tentu la anak murid dia suma pandai belaka.. tak yah penin pala ajar dari the very basic...

kalau kita da biasa guna ayat bombastic, wajib la kita pon akan gunakan dalam kehidupan harian.. yang ni kita dok ajar hat basic aje, dah tentulah guna yg basic..lagipon kalau guna BI bombastic sangat.. orang tak paham pulak.. dan err..kena cari kamus..

tak koser mak!

kkakaka
sory ye emo2 nih..

km emo bab anon.. mmg onanimousnye anon la kalau spesis cap hayam tu..sekian bebelan teman..kakkakka

Admiral Hafiz said... BALAS

@Ticer Syah wah panjangnye komen
hehe