Widget-1 title

Wednesday, December 1, 2010

Mona Fandey - Sejarah Kes Pembunuhan Kejam di Malaysia

mona fandey, mona fendi, gambar mona fandey, gambar mona fandi, searah mona fandey, pembunuhan mona fandey, siapakah mona fandey, album mona fandey, lagu mona fandey, gambar anak mona fandey, suami mona fandey, dato' yang dibunuh mona fandey, mona fandey ahli sihir, sejrah pembunuhan kejam malaysia, gambar mayat ngeri, kepada dipotong, Maznah Ismail mona fandey, juraimi, pembantu mona fandey juraimi, siapakah juraimi, gambar juraimi, juraimi anak angkat mona fandey, filem dukun, dukun lakonan umie aida, umie aida mona fandey, peristiwa seram filem dukun, affendi, affandi, affendi suami mona fandey, datuk mazlan, gambar datuk mazlan dibunuh mona fandey, ahli perniagaan mona fandey, ahli perniagaan malaysia dibunuh, gambar kepala datuk mazlan, gambar mona fandey digantung, penjara pudu, perintiwa penjara pudu, tempat pembunuhan di malayia, senjata yang digunakan mona fandey untuk bunuh, rancangan kes tv3, pengacara kes tv3, video kes tv3, senarai kes di tv3, kontroversi mona fandey, fesyen mona fandey, muka mona fandey, gambar muka wajah mona fandey, tongkat sakti datuk mazlan, songkok sakti datuk mazlan, gambar pembunuhan sosilawati, pembunuhan kejam di malaysia, sosilawati dibunuh, ahli perniagaan dibunuh, jutawan kosmetik dibunuh, jutawan kosmetik dibakar oleh indian, bini nash, gambar bini nash lefthanded

Selepas Rancangan KES di TV3 malam tadi,
serta merta nama Mona Fandey kembali menjadi sebutan...
Mungkin, ramai yang sudah lupa malah tidak tahu siapakah itu Mona Fandey
Terutamanya generasi masa sekarang...
Kes pembunuhan kejam yang dilakukan oleh Mona Fandey, suaminya, dan juga pembantunya adalah Kes Pembunuhan Paling Kejam yang pernah berlaku terhadap ahli politik di Malaysia!

Maznah Ismail ( 1956 - 2 November 2001) atau lebih dikenali sebagai Mona Fandey adalah seorang penyanyi dan juga bomoh yang berasal daripada Perlis.
Beliau pernah menerbitkan sebuah album yang bertajuk Diana 1 pada tahun 1987 namun tidak begitu mendapat sambutan.
Seram lak aku nak letak video tu kat blog.

mona fandey, mona fendi, gambar mona fandey, gambar mona fandi, searah mona fandey, pembunuhan mona fandey, siapakah mona fandey, album mona fandey, lagu mona fandey, gambar anak mona fandey, suami mona fandey, dato' yang dibunuh mona fandey, mona fandey ahli sihir, sejrah pembunuhan kejam malaysia, gambar mayat ngeri, kepada dipotong, Maznah Ismail mona fandey, juraimi, pembantu mona fandey juraimi, siapakah juraimi, gambar juraimi, juraimi anak angkat mona fandey, filem dukun, dukun lakonan umie aida, umie aida mona fandey, peristiwa seram filem dukun, affendi, affandi, affendi suami mona fandey, datuk mazlan, gambar datuk mazlan dibunuh mona fandey, ahli perniagaan mona fandey, ahli perniagaan malaysia dibunuh, gambar kepala datuk mazlan, gambar mona fandey digantung, penjara pudu, perintiwa penjara pudu, tempat pembunuhan di malayia, senjata yang digunakan mona fandey untuk bunuh, rancangan kes tv3, pengacara kes tv3, video kes tv3, senarai kes di tv3, kontroversi mona fandey, fesyen mona fandey, muka mona fandey, gambar muka wajah mona fandey, tongkat sakti datuk mazlan, songkok sakti datuk mazlan, gambar pembunuhan sosilawati, pembunuhan kejam di malaysia, sosilawati dibunuh, ahli perniagaan dibunuh, jutawan kosmetik dibunuh, jutawan kosmetik dibakar oleh indian, bini nash, gambar bini nash lefthanded
Album Mona Fandey- Diana 1

Albumnya hanya meletup setelah Mona Fandey menjadi perhatian ramai dengan kes2 kontroversinya.
Pada tahun 1991, beliau menggemparkan dunia seni tanah air apabila beliau didakwa mempunyai pulau persendirian di selatan Thailand.
Beliau dan suaminya, menjadi artis pertama Malaysia yang memliki sebuah pulau persendirian seluas 4800 hektar yang hendak dimajukan sebagai pusat peranginan terbesar di rantau ini.
Mereka juga didakwa membeli Pulau Oaks berhampiran Pulau Langkawi, Phuket, dan Pattaya dengan harga RM 5. 8 Juta pada 1990.
Juga, mereka gemar mengumpul kereta sehingga memiliki 5 BMW, Honda Prelude, Mercedes Benz, Jaguar, Trooper dan beberapa wagon.

mona fandey, mona fendi, gambar mona fandey, gambar mona fandi, searah mona fandey, pembunuhan mona fandey, siapakah mona fandey, album mona fandey, lagu mona fandey, gambar anak mona fandey, suami mona fandey, dato' yang dibunuh mona fandey, mona fandey ahli sihir, sejrah pembunuhan kejam malaysia, gambar mayat ngeri, kepada dipotong, Maznah Ismail mona fandey, juraimi, pembantu mona fandey juraimi, siapakah juraimi, gambar juraimi, juraimi anak angkat mona fandey, filem dukun, dukun lakonan umie aida, umie aida mona fandey, peristiwa seram filem dukun, affendi, affandi, affendi suami mona fandey, datuk mazlan, gambar datuk mazlan dibunuh mona fandey, ahli perniagaan mona fandey, ahli perniagaan malaysia dibunuh, gambar kepala datuk mazlan, gambar mona fandey digantung, penjara pudu, perintiwa penjara pudu, tempat pembunuhan di malayia, senjata yang digunakan mona fandey untuk bunuh, rancangan kes tv3, pengacara kes tv3, video kes tv3, senarai kes di tv3, kontroversi mona fandey, fesyen mona fandey, muka mona fandey, gambar muka wajah mona fandey, tongkat sakti datuk mazlan, songkok sakti datuk mazlan, gambar pembunuhan sosilawati, pembunuhan kejam di malaysia, sosilawati dibunuh, ahli perniagaan dibunuh, jutawan kosmetik dibunuh, jutawan kosmetik dibakar oleh indian, bini nash, gambar bini nash lefthanded

Kisah ngeri ini bermula apabila berita kehilangan Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Batu Talam, Allahyarham Datuk Mohd Mazlan Idris pada tahun Julai 1993.
Rupanya2, allahyarham telah dibunuh dengan kejam oleh Mona, Affandey dan juga Juraimi sewaktu upacara mandi bunga yang dilakukan oleh mangsa secara berbaring di bilik air sebuah ruamh yang tidak bernombor di Raub, Pahang..
Khabarnya, upacara mandi bunga itu dilakukan bagi meningkatkan lagi kekebalan dan pengaruh mangsa dalam bidang politik.
Kepala mangsa telah ditetak sebanyak 3 kali sehingga putus
dan anggota badan mangsa pula dipotong kepada 18 bahagian!
Semuanya ditanam di dalam lubang yang telah digali sedalam 1.8 meter!

mona fandey, mona fendi, gambar mona fandey, gambar mona fandi, searah mona fandey, pembunuhan mona fandey, siapakah mona fandey, album mona fandey, lagu mona fandey, gambar anak mona fandey, suami mona fandey, dato' yang dibunuh mona fandey, mona fandey ahli sihir, sejrah pembunuhan kejam malaysia, gambar mayat ngeri, kepada dipotong, Maznah Ismail mona fandey, juraimi, pembantu mona fandey juraimi, siapakah juraimi, gambar juraimi, juraimi anak angkat mona fandey, filem dukun, dukun lakonan umie aida, umie aida mona fandey, peristiwa seram filem dukun, affendi, affandi, affendi suami mona fandey, datuk mazlan, gambar datuk mazlan dibunuh mona fandey, ahli perniagaan mona fandey, ahli perniagaan malaysia dibunuh, gambar kepala datuk mazlan, gambar mona fandey digantung, penjara pudu, perintiwa penjara pudu, tempat pembunuhan di malayia, senjata yang digunakan mona fandey untuk bunuh, rancangan kes tv3, pengacara kes tv3, video kes tv3, senarai kes di tv3, kontroversi mona fandey, fesyen mona fandey, muka mona fandey, gambar muka wajah mona fandey, tongkat sakti datuk mazlan, songkok sakti datuk mazlan, gambar pembunuhan sosilawati, pembunuhan kejam di malaysia, sosilawati dibunuh, ahli perniagaan dibunuh, jutawan kosmetik dibunuh, jutawan kosmetik dibakar oleh indian, bini nash, gambar bini nash lefthanded

Selain cara pembunuhan yang begitu kejam, kes ini menjadi tumpuan hangat kerana ini adalah kes terakhir yang menggunakan khidmat juri dalam perbicaraan.
Sewaktu perbicaraan, ketiga2 suspek kelihatan begitu tenang dan selalu berjenaka kepada wartawan2
Tumpuan pastinya kepada Mona Fandey kerana cara berpakaian beliau yang sangat menarik dan ranggi ketika menghadiri perbicaraan..

Antara penampilan Mona Fandey sewaktu perbicaraan


mona fandey, mona fendi, gambar mona fandey, gambar mona fandi, searah mona fandey, pembunuhan mona fandey, siapakah mona fandey, album mona fandey, lagu mona fandey, gambar anak mona fandey, suami mona fandey, dato' yang dibunuh mona fandey, mona fandey ahli sihir, sejrah pembunuhan kejam malaysia, gambar mayat ngeri, kepada dipotong, Maznah Ismail mona fandey, juraimi, pembantu mona fandey juraimi, siapakah juraimi, gambar juraimi, juraimi anak angkat mona fandey, filem dukun, dukun lakonan umie aida, umie aida mona fandey, peristiwa seram filem dukun, affendi, affandi, affendi suami mona fandey, datuk mazlan, gambar datuk mazlan dibunuh mona fandey, ahli perniagaan mona fandey, ahli perniagaan malaysia dibunuh, gambar kepala datuk mazlan, gambar mona fandey digantung, penjara pudu, perintiwa penjara pudu, tempat pembunuhan di malayia, senjata yang digunakan mona fandey untuk bunuh, rancangan kes tv3, pengacara kes tv3, video kes tv3, senarai kes di tv3, kontroversi mona fandey, fesyen mona fandey, muka mona fandey, gambar muka wajah mona fandey, tongkat sakti datuk mazlan, songkok sakti datuk mazlan, gambar pembunuhan sosilawati, pembunuhan kejam di malaysia, sosilawati dibunuh, ahli perniagaan dibunuh, jutawan kosmetik dibunuh, jutawan kosmetik dibakar oleh indian, bini nash, gambar bini nash lefthanded

Berikut adalah lakaran songkok dan tongkat sakti milik Datuk Mazlan yang didakwa boleh menjadikannya kebal, kalis peluru, kaca dan juga sakti.
Songkok dan tongkak sakti tersebut hendaklah dipakai bersama2 pengguna bagi mendapat kesaktiannya itu.
Malangnya, pada malam tersebut, songkok dan tongkat sakti tersebut tidak berada di tangan mangsa.
Dan itu memudahkan lagi kerja suspek untuk membunuh mangsa.

mona fandey, mona fendi, gambar mona fandey, gambar mona fandi, searah mona fandey, pembunuhan mona fandey, siapakah mona fandey, album mona fandey, lagu mona fandey, gambar anak mona fandey, suami mona fandey, dato' yang dibunuh mona fandey, mona fandey ahli sihir, sejrah pembunuhan kejam malaysia, gambar mayat ngeri, kepada dipotong, Maznah Ismail mona fandey, juraimi, pembantu mona fandey juraimi, siapakah juraimi, gambar juraimi, juraimi anak angkat mona fandey, filem dukun, dukun lakonan umie aida, umie aida mona fandey, peristiwa seram filem dukun, affendi, affandi, affendi suami mona fandey, datuk mazlan, gambar datuk mazlan dibunuh mona fandey, ahli perniagaan mona fandey, ahli perniagaan malaysia dibunuh, gambar kepala datuk mazlan, gambar mona fandey digantung, penjara pudu, perintiwa penjara pudu, tempat pembunuhan di malayia, senjata yang digunakan mona fandey untuk bunuh, rancangan kes tv3, pengacara kes tv3, video kes tv3, senarai kes di tv3, kontroversi mona fandey, fesyen mona fandey, muka mona fandey, gambar muka wajah mona fandey, tongkat sakti datuk mazlan, songkok sakti datuk mazlan, gambar pembunuhan sosilawati, pembunuhan kejam di malaysia, sosilawati dibunuh, ahli perniagaan dibunuh, jutawan kosmetik dibunuh, jutawan kosmetik dibakar oleh indian, bini nash, gambar bini nash lefthanded
Juraimi - Pembantu & anak angkat Mona dan Affandey

Sewaktu perbicaraan, terdapat sedikit percanggahan maklumat di antara Mona dan Affandey, dengan Juraimi.
Juraimi mendakwa mereka bertiga sudah bersepakat untuk membunuh Datuk Mazlan dan menetak lehernya apabila mendapat arahan daripada Mona dan Affandey.
Namun, Mona dan Affandey pula mendakwa Juraimi hilang pedoman dan menetak kepala Datuk Mazlan sebanyak 3 kali sehingga putus.
Akhirnya, Mahkamah Tinggi Temerloh telah menjatukan hukuman gantung sampai mati kepada ketiga2 suspek kerana berniat dan melakukan pembunuhan.
Semuanya kerana wang ringgit dan harta...

Pada subuh 2 November 2001, Mona, Affandi, dan Juraimi telah menjalani hukuman gantung sampai mati di Penjara Kajang selepas rayuan mereka ditolak Mahkamah Rayuan.
Jenazah Mona dan Affandi dikebumikan bersebelahan di Kajang dan Juraimi pula dikebumikan di kampungnya di Pelabuhan Klang, Selangor.

mona fandey, mona fendi, gambar mona fandey, gambar mona fandi, searah mona fandey, pembunuhan mona fandey, siapakah mona fandey, album mona fandey, lagu mona fandey, gambar anak mona fandey, suami mona fandey, dato' yang dibunuh mona fandey, mona fandey ahli sihir, sejrah pembunuhan kejam malaysia, gambar mayat ngeri, kepada dipotong, Maznah Ismail mona fandey, juraimi, pembantu mona fandey juraimi, siapakah juraimi, gambar juraimi, juraimi anak angkat mona fandey, filem dukun, dukun lakonan umie aida, umie aida mona fandey, peristiwa seram filem dukun, affendi, affandi, affendi suami mona fandey, datuk mazlan, gambar datuk mazlan dibunuh mona fandey, ahli perniagaan mona fandey, ahli perniagaan malaysia dibunuh, gambar kepala datuk mazlan, gambar mona fandey digantung, penjara pudu, perintiwa penjara pudu, tempat pembunuhan di malayia, senjata yang digunakan mona fandey untuk bunuh, rancangan kes tv3, pengacara kes tv3, video kes tv3, senarai kes di tv3, kontroversi mona fandey, fesyen mona fandey, muka mona fandey, gambar muka wajah mona fandey, tongkat sakti datuk mazlan, songkok sakti datuk mazlan, gambar pembunuhan sosilawati, pembunuhan kejam di malaysia, sosilawati dibunuh, ahli perniagaan dibunuh, jutawan kosmetik dibunuh, jutawan kosmetik dibakar oleh indian, bini nash, gambar bini nash lefthanded


Adehhh, kisah pembunuhan ngeri ini sampai sekarang tak boleh nak diterima dek akal..
Terlalu seram woo....
Aku duk tulis pasal ni pun asyik duk toleh belakang je.. Seyes cuak!
Ada jugak yang mengatakan, pada saat2 akhir kematiannya,
Mona Fandey mengucapkan, " Aku Takkan Mati!" sebelum beliau menjalani hukuman gantung itu.
Wallahhualam...
Nak tau lagi, sila baca di kisah penuhnya di sini - Masih ingat Mona Fandey?

Sebuah filem yang bertajuk, Dukun pernah diterbitkan pada tahun 2006 yang menceritakan kembali tentang kes pembunuhan oleh Mona Fandey ini
Namun, sehingga kini penayangan filem tersebut tidak dibenarkan atas sebab2 tertentu...
Nah, layan sikit trailer filem Dukun ni...
Watak Mona Fandey itu dilakonkan oleh Umie Aida...


Kita tiada hak untuk memberi penghakiman terhadap mereka.
Sesungguhnya, Allah lebih mengetahui akan apa yang telah terjadi...


p/s: Amacam? Cuak tak?




124 comments!:

saiazuan said... BALAS

uish.. rsa kes bunuh jutawan kosmetik lg kejam

Puteri Iqa Izyan said... BALAS

tgk tadi.seram gile.
knp vid lagu die mcm seram je.. haih..

hani raihan said... BALAS

wooo !
baru tgk 3 saat video tu terus tutup suara n video tu..
seram kot :)
tapi papepun, jgn judge arwah pape ye..
ini juz kisah je..peringatan utk sume org...
Allah yang lebih Mengetahui segalenye.. :)

-ROCKprincess- said... BALAS

people are getting cruel...
mcm xaman dah...

SweetyMui2 said... BALAS

baru tau pulak yang dia ni bomoh.. =_=.. time citer ni hot dulu takut nak tengok news kat tv kan..huuu.ni pun dah cuak.

p/s:xbrani nak tengok video

..hizamirahim.. said... BALAS

hurm.
tak tahu nak kata apa.
seram sejuk pulak bila ingat balik.

=.=

Admiral Hafiz said... BALAS

@saiazuan 2 kes berbeza
tp yang ni lah kes paling kejam yang melibatkan ahli politik dan ilmu hitam

Admiral Hafiz said... BALAS

@Puteri Iqa Izyan layan sampai habes x?

Admiral Hafiz said... BALAS

@hani raihan seram kan?
yup
semuanya untuk pedoman kepada kita

Admiral Hafiz said... BALAS

@-ROCKprincess- manusia zaman sekarang
semakin hari
semakin kejam

Admiral Hafiz said... BALAS

@SweetyMui2 eleh
td dye yang beriya2 suruh org update

Admiral Hafiz said... BALAS

@..hizamirahim.. taw sper
aku pn cuak gak ni

kAziShA said... BALAS

muka dia menyeramkan =.="

mr.syazwan said... BALAS

alamak seiyes terlupa nak tgk

tapi dialah wanita handal dalam

tetak menetak ni

hohoho

eh filem dukun jd keluar ye dulu kate di gam.. ermmm

YES! wajib tgk.. hehe

ifa ahmad izhar said... BALAS

AKHIRNYA!
jelas sudahh..
dekat 2 taon ifa dengar nama beliaw, tp xtaw pape pasal beliaw..thanks :)

Admiral Hafiz said... BALAS

@kAziShA mmg seram..
nk wat entry ni pn seram woo

Admiral Hafiz said... BALAS

@mr.syazwan eh mne ade tayang la
2 just teailer dlu2 sje
mmg kne gam filem 2

Admiral Hafiz said... BALAS

@ifa ahmad izhar la yeke
hehe
bgusla klu dh taw
jadikan ikhtibar ye

ifa ahmad izhar said... BALAS

orait cptain!ahaha

Admiral Hafiz said... BALAS

@ifa ahmad izhar bagusla

Dye Kronniesar said... BALAS

kalo bakar lagi serammmm.
tapi yg tue pom da seram.
huhuhuuhu.

Admiral Hafiz said... BALAS

@Dye Kronniesar yang ni seram sbb ada melibatkan unsur2 mistik dan ilmu hitam..

~emi~ said... BALAS

cettt..!nk tgk video tu n nk bukak link yg d beri tu.tp bukan mlm nie..esok la..hihiii...

Admiral Hafiz said... BALAS

@~emi~ alaaaa
bukak mlm ni la best

Ery Farieha said... BALAS

tibe2 naik balik nama mona fandey ni.

hohoho

Admiral Hafiz said... BALAS

@Ery Farieha jom layan video yang dye nyanyi 2

BENA said... BALAS

aduhhhhh . tengok muke mona fendy pon da takut semacam . boleh bayangkan anda selalu toleh belakang sambil smbung balik taip entry. HAHHAHA =)

momoQue said... BALAS

whoaa.. menarik cte nie..
teringin nak tgk vids tu..
tp xberani la..
haha~

Dauspozi said... BALAS

Masa peristiwa kejam ni berlaku, aku kecik lagi... Mak aku selalu citer pasal Mona Fandey ni... Asal penyanyi jd bomoh pastu jd pembunuh.. tp papepun, kita xleh tuduh.. walaupun dia dibuktikan bersalah... Allah maha mengetahui..

P/s: Siyes takut tgk mata dia... seram weii...

Siti Mashitah Saidin said... BALAS

tak silap, sebelum dia mati tuh, mmg dia cam 'kebal' x leh mati kan? ada owg gtau, dlm tempat tahan dia dulu, dipagar oleh ayat2 suci al quran. sapa2 pon bole meremang ngan dia nih...

da[Y]un said... BALAS

sebut pasal kubur mona fendy ni, ak teringat satu malam tu ngan makcik ak xde la lewat sangat dlm jam 8,9 mlm g2 la..masa aku skolah menengah dulu la, kalo ikutkan kalo kitaorang ikut jalan yang dekat dgn perkuburan mona fendy tu lebih dekat nak balik umah, tp sebab teringat pasal kes dia, rela amik jalan jauh sikit sebab pikir macam2, takut 'hantu' mona fendy tiba2 muncul..huhu

Anonymous said... BALAS

This is my first time i visit here. I found so many interesting stuff in your blog especially its discussion. From the tons of comments on your articles, I guess I am not the only one having all the enjoyment here! keep up the good work.

Halusinasi said... BALAS

Nak sangat2 tonton filem Dukun tu sbb ramai yg kata tu lakonan terbaik dr Umie Aida. tapi sampai sekarang masih lg blm ditayangkan, knp?? huhu

Admiral Hafiz said... BALAS

@BENA taw xper..
seram woo
dah la tgh2 mlm publish entry ni

Admiral Hafiz said... BALAS

@momoQue ala...bukak je..
kan dah siang

Admiral Hafiz said... BALAS

@Dauspozi haha
seram kan?
aku yang duk tulis ni pun seyes cuak

Admiral Hafiz said... BALAS

@Siti Mashitah Saidin yeke...
ada yang ckp, diorg selalu nampak kelibat dye kat luar penjara
wlupun masa 2
dye msih kat dlm penjara

Admiral Hafiz said... BALAS

@da[Y]un haha
mesti seram kan tempat 2 mlm2...
dpt bayangkan...
fuh..

Admiral Hafiz said... BALAS

@Anonymous wahhh
anon kali ni baik la...
thanks ya...
keep on supporting me eh

Admiral Hafiz said... BALAS

@Halusinasi rasanya sbb nak jaga perasaan ahli2 keluarga mangsa kot

adrinaqamarina said... BALAS

sungguh cuak jugak, tak nak la play video tu subo ne. hahah.

tapi memang dye ne saiko kan? haha

Admiral Hafiz said... BALAS

@adrinaqamarina adehh
apsal la sumer tkut nak bukak video ni..
hehe

||| PöJìé PööH ||| said... BALAS

Ishh ingat dulu masa tuh darjah 5, memang ngeri baca kisah dia.. lama gak perbicaraan dia kann.. tapi sayang la citer Dukun xlepas tayangan samapi sekarang, baik xpayah buat klo cam tuh

Admiral Hafiz said... BALAS

@||| PöJìé PööH ||| aah
lama betul diorg bicara...

cik zaza said... BALAS

aduh..nk bace pn cuak..
dah bace lg la cuak..huhu

Admiral Hafiz said... BALAS

@cik zaza xper
jadikan ikhtibar ye

Hanani said... BALAS

dlu saye kwn baik dgn anak mona fandey. slalu main sm2. skolah sm2. jiran je dgn mertua mona. ohooo~

Admiral Hafiz said... BALAS

@Hanani yeke?
anak dye yang mana 1 eh?

Aefa Aerisya said... BALAS

thanks.. baru tau pasal kisah pembunuhan ni. selalu dgr nama dia je. pernah ada sorg pakcik cakap Mona Fandey ni belom mati lagi. ada kaitan dgn ilmu hitam yang dia tuntut tu. wallahhualam..

Admiral Hafiz said... BALAS

@Aefa Aerisya yeke?
xperla
jadikannya sebagai ikhtibar kepada kita
terutamanya generasi zaman sekrang dah mungkin x kenal dan xtaw psl kes ni

sha :) said... BALAS

aku nak bukak vid pasal dia pun tak maw
tgk comment org len pun da ckup
-seram-
lol

Admiral Hafiz said... BALAS

@sha :) belum tgk belum taw..

nadey said... BALAS

aku xtau pon die penyanyi!!!!!!!!!!! gILELAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Admiral Hafiz said... BALAS

@nadey jgn terkejut...

eita said... BALAS

semalam ada tengok...memang sadis....tapi
sedap ke bunuh orang ni?
ermmmmm....rasa macam nak mencuba

Admiral Hafiz said... BALAS

@eita ade lak ckp mcm 2...

puteri cahaya. said... BALAS

seram dan cuak.. xsanggup nak tengok!..

Admiral Hafiz said... BALAS

@puteri cahaya. relax2...

hans said... BALAS

zaman aku kut kes dia
memang aku ikuti juga lah
yups
apa2pun aku tgok semalam
pegawai penjara tu kata sebelum dia mati dia dah insaf sangat2
dah lain dari awal2 dia masuk penjara
syukur

pasal album dia tu...memang tangkap muat..dia xsesuai jadi penyanyi...kekekke

P/S : Review Filem Ngangkung & Berapa Kutipan Filem 2 Alam? RM39.9 Juta Kah?

intanurulfateha said... BALAS

bongok ah u neh
i nak tido nehh
takutttttt

Admiral Hafiz said... BALAS

@hans 2 la..
lain lak dgr pegawai penjara 2 ckp ngan apa yg ada kat tenet
wallahualam...

Admiral Hafiz said... BALAS

@intanurulfateha padan muke..
uwekk

Hasrol Nizam said... BALAS

cuak kot. aku first time baca detail mcm ni. sbelum ni tau sikit2 je :D

Pendapat anda?
Rambling on early December-jangan malu bertanya, nanti sesat jalan

Ahnaf said... BALAS

seram tgk muka dia dlm gambar yg atas sekali tu...

Tipah said... BALAS

sumpah cuak giler! baca pun nak cepat2 habis sebab seram sendiri...

fiq said... BALAS

menarik! sbb b4 thiz xpnh tawu secara detail kes nhe...ye la..zaman kecik2 dulu kan kes nhe :D

Admiral Hafiz said... BALAS

@Ahnaf taw xper
seram giler

Admiral Hafiz said... BALAS

@Tipah haha
ape daa

Admiral Hafiz said... BALAS

@fiq samela
dlu pn mase kecik2

Admiral Hafiz said... BALAS

@Hasrol Nizam xper
jadikn ikhtibar ye

Vanilla Popsicle said... BALAS

penyanyi rupanya!
haha. tatau pon.


*serius tak berani nak tengok video dia. esok pagi la. ni malam-malam ni takde keje la nak pegi tengok. hehe.

Admiral Hafiz said... BALAS

@Vanilla Popsicle haha
tambah2 mlm ni mlm jumaat

Vanilla Popsicle said... BALAS

hoi! alaaaa nape ingatkan.. *toleh kiri kanan.

Admiral Hafiz said... BALAS

@Vanilla Popsicle ape yg napenye?
haha

Cikbelog said... BALAS

tengok muka mona fandey pun dah takut sebab nampak cam pelik semacam je.hehehe tak berani nak tengok trailer tu..ekekee

Admiral Hafiz said... BALAS

@Cikbelog trailer x seram sgt
try bukak video klip dye yang kat youtube
dye nyanyi..
haha

Diba Chan said... BALAS

chettttttt... meremang bulu roma !
>.< jahatnye!

fara said... BALAS

tringin nak tgk cite dukun tu.
tapi tak kua2 pon.
kene tapis la tu kot.
haish.

CiK QiQi said... BALAS

mse die dlm pnjara bukan ke kate kesahnye lebei kurang cam cite mantera,...sbb die kn ade ilmu itam..tP xpasti kesahihannye

Admiral Hafiz said... BALAS

@Diba Chan seram kan...

Admiral Hafiz said... BALAS

@fara rasanya mmg xkn ditayangkn kot
coz family arwah x benarkn filem ni disiarkn

Admiral Hafiz said... BALAS

@CiK QiQi yeke
x tgk lak citer mantra ni
hehe

r0sLiNa said... BALAS

gileer kejam

Admiral Hafiz said... BALAS

@r0sLiNa jadikan ikhtibar segala apa yang brlaku ye..

cik EPAL said... BALAS

lebih baik bunuh orang daripada mengumpat orang :D

Admiral Hafiz said... BALAS

@cik EPAL hehe
terbaek la Cik EPal

~emma~ said... BALAS

tekun bace pasl entry nie...
kusyuk smpai terkedu..weeii ngeri nye la..tgk muke die pun seram..huhu

Admiral Hafiz said... BALAS

@~emma~ haha..
sabar...
jgn sampai emosi lak

a.s.m.a said... BALAS

dulu masa kecik2 gila takut dgn mona fandey ni..lebih2 bila baca kat paper pasal 'aku takkan mati tu'..

http://drmuslimah.blogspot.com/

fariehan ibrahim said... BALAS

best lorh, mmg tekun baca post nie,
hahaaha
sape xknal mona fandey kn,
pergh~! cuak. :PP

Admiral Hafiz said... BALAS

@a.s.m.a yeke
dlu masa kecik2
just taw2 psl 2 je
x ingt dh psl citer kt paper

Admiral Hafiz said... BALAS

@fariehan ibrahim haha...
seram sejuk woo

zool said... BALAS

memang gempar cerita ni masa dulu..
aku sekolah menengah masa tu

a l i a a z w e e n said... BALAS

wow.
bagus gila informasi nih.
seram dgq suara dia menyanyi.
aduhai.

al-fatihah je la kat dia.

zuhanismohamed said... BALAS

betul seram gila tengok klip video si Mona Fendy menyanyi tu..huhu

Admiral Hafiz said... BALAS

@zool yeke?
aku rasanya skola rendah lagi ni

Admiral Hafiz said... BALAS

@a l i a a z w e e n 2 la psl
seram giler dgr dye nyanyi

Admiral Hafiz said... BALAS

@zuhanismohamed haha
layan jugak pe

husna. said... BALAS

tak sangka tv3 siarkan semula kisah tu. dah lama berlalu.

tapi, saya dah baca kisah ini masa study week tempoh hari. mengancam! baca pukul 12mlm keatas. meremang bulu roma. haha. siap baca dari mula sampai habis. semangat nak tahu


http://miraks.multiply.com/journal/item/170

Admiral Hafiz said... BALAS

haha
samela
bce psl dye
mase study week
lps pkul 12
mmg seram

ZBZniaga said... BALAS

slm :) ,ate lmbt sikit ngomen,hehe,biase ler ada keroje skt,ambik iktibar dari kisah mona fendy,jika kita tak mahukan diri kita ditimpa yang buruk2,macam tu le dgn orang lain,oleh itu berbaik-baik le kita sesama saudara,sama2 la kita doa mendoakan,masing2 ada baik dan buruk,nafsu ngak dibisa ditundukkan,tapi bisa dikawal,dgn menundukkan dgn BENAR dihadapan allah semasa solat dan berguru dgn para solehin, :) itu sahaja la kok,mona fendy juga manusia biasa,tak salah kita mendoakan kebaikan untuk dia.ambik yang baik,buang yang buruk ,peace no war.

Admiral Hafiz said... BALAS

@ZBZniaga wslm
betul 2
kita xde hak pn nak hukum si mangsa
doaknla mereka ya

cimut munniey :) said... BALAS

seram betol pasal mona nie -_-'

Admiral Hafiz said... BALAS

@cimut munniey :) taw xper

ARieF said... BALAS

wow..
kes nilah antara kes yang top dlu..
serius seram gler nk tgok mke dye..
tp kaya gk dia leh beli pulau k..
btw.. tol ke citer ni x kua,..
cmbes je

Admiral Hafiz said... BALAS

@ARieF citer 2 mmg xkn kluar rasanya
coz dgr citer
klu kluar
ada org akan saman filem ni
ntahla

FIFIEY LYCHEE MARATION said... BALAS

dulu mama sering cerita pasal mona fendi tentang kerat 14 something. msa tu tak tahu apa2 n tak faham what case it that/ tp sekarang lebih detail dan lebih paham..

tq for sharing!!!:D

Admiral Hafiz said... BALAS

@FIFIEY LYCHEE MARATION ur welcome
jadikn kisah ni sebagai ikhtibar eh

nani ^_^ said... BALAS

kalau tak silap die tetak pakai kapak. bukan pakai parang. btw, nice blog ! :)

Admiral Hafiz said... BALAS

@nani ^_^ owh yeke?
tq coz gtaw
hehe

Cik Mieyrarif said... BALAS

dulu mona fandey
sekarang sosilawati
takut mya dengarr

Admiral Hafiz said... BALAS

@Cik Mieyrarif dunia semakin kejam

lovelyadibah said... BALAS

huuu~..seram la baca cter pasal dier..naik bulu roma :)

btw thanks for sharing :)

Admiral Hafiz said... BALAS

@lovelyadibah sharing is caring
hehe

redspana said... BALAS

slm..erm..kalo nk tgk dari akar nye..silap arwah dato sebenanye..die yg g cari pasal..cari ubat kebal tah menda2,tamak sgt..tp tu sume takdir tuhan..da ajal dorg cm tu..nk wat cm ne kan..mintak dr allah kita di matikan dlm baik sudah..wallahua'lam..

Admiral Hafiz said... BALAS

@redspana 2 la
jadikn kes ni sebagai pedoman kita semua

lionel azis said... BALAS

laow xslap,,time kes niew berlaku,,saye kcik g nxtao papew..
maybe bwu unmow 2-3 taon..

lionel azis said... BALAS

laow xslap time kes nie b'laku,,sy bwu 2-3 taon..thx coz share..
adew gak y saye taow..

Admiral Hafiz said... BALAS

@lionel azis aah
sy pn kecik lg time ni

Admiral Hafiz said... BALAS

@lionel azis hehe
thanks

Anonymous said... BALAS

haha..bes ah!byk info bru..bnda ni da lma akoo dk ttnya2 sjk kcik agy..byk cte yg akoo dgr..mmg seram ah..siyes seram!dgr cte karpal singh yg jd lwyer juraimi(pmbntu mona)..

Admiral Hafiz said... BALAS

@Anonymous karpal singh?
yeke?
baru taw..
hehe
thanks utk info tu eh

izatul sikin said... BALAS

waaa...
aksi selepas bace post nie:
toleh kanan,toleh kiri,tengok belakang..
seram sejuk wooo..
rasanya smpai ke Mesir nie..
Btw,nice post...

fatin.n said... BALAS

dah lama aku cari info pasal nie. last2 jmpa gak.