Saturday, May 1, 2010

Ugutan bunuh terhadap Tok Guru Nik Aziz melampau!


1) aku nak korang tahu bahawa post ini bukan post berkenaan politik
2) kerana ianya melibatkan isu agama sendiri
3) politik dan agama, jangan dipisahkan
4) bila dipisahkan, inilah akibatnya....

agak tersentap pabila terbaca komen anak muda ini di ruangan sosial, Facebook
bagi aku, komen yang seperti itu AMAT TERLAMPAU
tambahan lagi dilontarkan kepada seorang ulama yang aku sangat2 kagumi



antara komen2nya:

“Belum lengkap lagi sebab seekor lagi barua tak mati iaitu Nik Aziz. Tunggu aku pi bunuh Nik Aziz dulu baru lengkap. Setan tu tak layak duduk kat muka bumi ni lagi”

“Senang bunuh orang. Tikam jer. Aku sanggup dihukum gantung jika aku dapat bunuh Nik Aziz al Dajal tu”


namun, setelah komen2nya didedahkan
akaun Facebooknya telah didelete


bagi aku, meskipun berlainan politik
namun ini bukannya 1 alasan yang membolehkan kita bermusuhan antara 1 sama lain
kepelbagaian parti politik di negara kita sepatutnya membuatkan negara lebih harmoni
bukannya bermusuhan anatra 1 sama lain
Nauzubillah...

sedar x sedar
kita semakin hampir dengan hari kiamat
ahli2 ulama dihina
dan orang yang hina dimuliakan...


~p/s: lagi sekali, politik jangan dipisahkan daripada agama


6 comments!:

Nur Suaidah Bachok said... BALAS

ishhhhhhh! teruk gilaaa.
tanda2 kiamat semakin hampir semakin jelas hari demi hari.

hologramisfera said... BALAS

Bukti dunia hampir di hujung jalan.
Bila ulama dimaki dicaci.

Haih.
Rasis betul budak tu.

Unknown said... BALAS

Bila hidup tidak berpandukan agama, jadilah seperti budak mentah itu. Tulisannya langsung tidak ingat Allah. Sebab itu berani membuat ugutan begini. Semoga Allah beri hidayah.

al-bagani said... BALAS

klu cmtue cmne lak statement nih??

'aku sanggup kena hukum gantung bila aku bunuh orang yang hina ulama'

aku nih sabar je ngn org duk hina ulama' nih..bkn nk kata ak cenderung mana2 parti tp bab2 hina ulama' nih sensitive case, telinga aku jadi panas..klu tak sebab ulama'2 dulu da jmpe ilmu macam2 xde kita hidup serba maju macam skang nih..moga org yg hina ulama' nie diberi balasan Allah yang setimpal..bukan doakan yg buruk tapi moga diberi petunjuk & pengajaran..

*peace no war*

nasih said... BALAS

come on.. ini bukan isu politik. tapi ni dah libatkan isu agama, isu ulama dihina.

orang yang otak berfikiran sempit je fikir isu ni isu yg bermotifkan politik. dasar tak nampak agama duk kat mana.

Kalam Hitam said... BALAS

biarlah.

Tok Guru tak kata apa pun. jangan diberi dan ditambah lagi promosi.

kita lihatlah saja apa jadi pada budak sorang ni. tengoklah sampai mana tinggi rendahnya langit Allah s.w.t

wallahua'lam~

:D