Saturday, April 2, 2011

Gmail Motion - Lawak Daripada Google Sempena April Fool 2011


Saban tahun, 1 April sudah cukup sinonim dengan April Fool
Bermula daripada tahun 2000, Google telah mempunyai prank April Fool mereka tersendiri untuk setiap tahun.
Dan bagi April Fool 2011, Google telah memperkenalkan Gmail Motion.
-Sebuah aplikasi terbaru Gmail yang membolehkan kita menulis ,membaca dan membalas email tanpa menggunakan papan kekunci dan tetikus, tetapi melalui pergerakan.

Berikut adalah video Introducing Gmail Motion daripada Google:


Antara gaya-gaya menarik untuk menggunakan Gmail Motion:

Membuka email

Membalas email

Menghantar email

Tak tahulah berapa ramai yang dah terkena dengan prank daripada Google ni,
sebab iklan Gmail Motion ni diletakkan pada muka depan page Login Gmail.
Jadi, mesti ramai yang percaya dan teruja nak guna Gmail Motion ni kan? Haha

Muka depan Login Gmail

Apa-apapun, seiring dengan perkembangan teknologi sekarang, tak mustahil satu hari nanti, Gmail Motion ini akan betul-betul wujud.
Tapi kalau benar la, harap gaya-gaya tu biar la jangan kelakar sangat macam dalam video tu.
Pelik semacam je aku tengok...

Gaya untuk menulis perkataan: 'Thinking ahead'



p/s: Kreatif jugak Google ni kan? Betul tak?

28 comments!:

Lyla Ibrahim said... BALAS

haha...
nasib baik sy dah lama tak buka gmail...
tak kena prank dengan google...
heh...

Dauspozi said... BALAS

Siyes aku cakap, aku duk jilat2 cari telunjuk+jari hantu td... Ingatkan menjadi... Walaupun time tu google dh tunjuk perkataan APRIL FOOL... Aku x baca tulisan kecik kat bawah tu... Lepas sedo.. baru aku maki abis-abisan.. Mcm bodo je aku buat camtu... *mujur xde orang*

Pejuang Kesenian Extreme said... BALAS

Kelakar pula rasanya..rasa tak tertipu langsung..haha

techtikus said... BALAS

Aku suke motion "lick stamp and paste" tuk hantar emel haha. Tengok muka encik yang buat motion gestures ni pun semacam aje tu pun da jd pointer something xkena da haha.

FaKArePa!n said... BALAS

kejam giler google ni.. haha

@taufiqhelios said... BALAS

muahaha!!! gile ah kalau google motion tuh dah ada...

cikNiarun said... BALAS

im not.agagaga~T______T

Aku Skema said... BALAS

x..aku x kena..haha

adrinaqamarina said... BALAS

wah menarik giler!

manusia semakin kreatif kan?

Amira Atiya said... BALAS

ada aje idea pelik2 lah.. google pon pandai nak prank2

hubahuba said... BALAS

der.. ko xleh sabar ke nak post mende ni.. aku x abis lagi kenakan member2 aku... haha

Syukri Mohtar said... BALAS

serious Google kreatif..

Admiral Hafiz said... BALAS

@lylaROCKprincess yeke?
klu kat utp
mmg kne 24 jam check gmail

sbb kitorg mmg byk interact dgn student2 yg lain guna gmail

Admiral Hafiz said... BALAS

@Dauspozi haha
seyes ke ni?

kelakarnye!!! hahaha
xleh nak bayangkan macam manalah ko wat kan
hehe

Admiral Hafiz said... BALAS

@Pejuang Kesenian Extreme hehe
tp ada je yg tertipu
haha

Admiral Hafiz said... BALAS

@techtikus hehe
xnk aku mcm 2
kne jilat2 lak
eeeewww

Admiral Hafiz said... BALAS

@FaKArePa!n biasela
april fool

Admiral Hafiz said... BALAS

@taufiq helios aku yakin
ko la org yg paling excited try mende 2

Admiral Hafiz said... BALAS

@nurain hehe
bagusla klu x terkena

Admiral Hafiz said... BALAS

@Aku Skema hehe
tahniah2

Admiral Hafiz said... BALAS

@adrinaqamarina hehe
agak2
Gmail Motion ni akan betul2 wujud ke x nnti?

Admiral Hafiz said... BALAS

@AMIRA ATIYA MYRA_ZOE kelakar je kan

Admiral Hafiz said... BALAS

@hubahuba haha
ala ko x gtaw awal2

Admiral Hafiz said... BALAS

@Syukri Mohtar hehe
betul 2

Opah Kentang said... BALAS

xboleh blah la google nih.huhuhu

Admiral Hafiz said... BALAS

@Opah Kentang hehe
sengal je kan

bidadariMu said... BALAS

lawak glerrr, mcm mane sy nak wat mcm tu..dgn mata bulat membesar hehe

Admiral Hafiz said... BALAS

@hani raihan sanggup ke nk pakai?