Thursday, February 10, 2011

Soalan Panas Blogger Berkenaan Dara!

Blogger yang dimaksudkan.

Bermula semalam dan hari ni, UTP ada menganjurkan MMK (Minggu Mersa Kampus).
Antara aktivitinya adalah Kempen Menderma Darah, daripada Hospital Teluk Intan, Perak.
Selaku komiti MMK, setelah pihak kakitangan hospital bersiap2 untuk kemas peralatan untuk pulang,
Aku sempat untuk bersembang2 dengan doktor dan nurse2 yang praktikal daripada RCMP.

Dan paling kelakar bila member aku, Jackie Koh
Seorang blogger yang asalnya daripada Sabah, tanya soalan yang serius kelakar!
Berikut adalah antara sesi dialog antara kami.

Aku: Hari ni saja dah berapa ramai orang yang menderma darah kat sini?
Nurse: Adalah dalam 71 orang. Alhamdulillah, ramai jugak.

Jackie: Berapa banyak DARA yang korang ambil eh?
Nurse: (diam sekejap)........... Kamu berasal daripada mana ya?
Jackie: Haaa? Kenapa?
Nurse: Saja. Kamu berasal daripada mana?
Jackie: Sabah. Kenapa?
Nurse: Owh, patutla slang kamu macam lain je. Kami ambil dalam 1 pint bagi setiap seorang.Dalam 500ml la.
Jackie: Owh...

Aku: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Seyes tak dapat tahan nak gelak!
Patutlah nurse tu tetiba diam je.
Tapi nasib baiklah dia tak cepat melatah.. Haha


Ok2.. Dah2. Jangan gelak lebih2.. Kang ada yang tak boleh tido.
Eh, jom singgah ke blog member aku, Jackie Koh
Walaupun dia bukan Melayu, tapi dia ni aktif giler berblogging dalam bahasa Melayu.
Jarang kan nak jumpa blogger bukan Melayu yang update dalam Bahasa Melayu kan?



p/s: Korang pernah derma darah? Sakit tak? Aku cuak sikit kalau bab cucuk2 ni.

47 comments!:

sayezahidahadi said... BALAS

Derma darah tak sakit pon. g try. jarum die besar tapi tak saket ngat :)

ala macam kene cubet cubetan senggol senggolan jek :P

Anonymous said... BALAS

sakit kalau tgok jarum kowt...>.<

Yulia Fajrin said... BALAS

hahahah!!tak pernah laa..tp teringin gila!! XD

berat dlu tak layak nak derma XD

Unknown said... BALAS

aku dara lagi , ko caye x?

Alal said... BALAS

tajuk nak best..hohoho

nur aisya humaira said... BALAS

haha...suspen je cite...:)

abigemok said... BALAS

aku pun sabah gak. huhu

Aku bab jarum ni plg x suka. aku pernah pengsan masa darah aku diambil.

zaMir said... BALAS

gila lah!! boleh sukat banyak mane benda alah tu...hahaha...!!! aku gelak guling2 lepas bace nih!!...=P

bidadariMu said... BALAS

serious serious serious seriously lawak..hehe
tak sabar nk tgk respond jackie hehe

Dauspozi said... BALAS

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, aku mampu ketawa je bro..

faiz said... BALAS

hahahahaha..terbaik jackie!!

Anonymous said... BALAS

hahahah macam samy vellu plak derma dara.. hahahaha

De Mois said... BALAS

Aku x pernah derma tapi pernah cocok orang. Haha..

Revolusikan hidup dengan SuaraSendiri

Mr Laici said... BALAS

wahhh.. ape nurse tu bayangkan.. huhuuu... nasb bek x kena pukul si jack tue... ><


Entry Terbaru: Kasih Isteri terhadap Suami

Bro Framestone said... BALAS

he...23x ok tengah bayangkan muka nurse tue.. comey x

Unknown said... BALAS

xpnh n xkn pnh derma drh..haha..tkot!!!
niway,uitm pn ade gak sesi derma drh..:)

Myvitrd said... BALAS

nasib baik nurse tu tak site kick dia.. hehehe

Iyrin said... BALAS

hahha..lawak ok..
terkedu kejap nurse tuh

Unknown said... BALAS

takut mau derma dara..
ops,, i mean darah

Admiral Hafiz said... BALAS

@zA8dA ni mesti slalu derma darah kn?

Admiral Hafiz said... BALAS

@aq islam samalah kita

Admiral Hafiz said... BALAS

@DiriKu skrg xkn xcukup lg kot berat 2?

Admiral Hafiz said... BALAS

@Tengku Nizam buktikan?

Admiral Hafiz said... BALAS

@Alal Yaakub | PM haha
betul apa tajuk 2

Admiral Hafiz said... BALAS

@nur aisya humaira relax2
slow2 baca
haha

Admiral Hafiz said... BALAS

@Kyuubi sabah area mana 2?

Admiral Hafiz said... BALAS

@zaMir haha
aku baca lg
pun masih gelak
haha

Admiral Hafiz said... BALAS

@hani raihan dia xkn komen pnye

Admiral Hafiz said... BALAS

@Dauspozi sila2
gelak smpi esok pg pn xper

Admiral Hafiz said... BALAS

@faiz haha
dia mmg

Admiral Hafiz said... BALAS

@tenangsudey haha
klu samy vellu
lgla kelakar

Admiral Hafiz said... BALAS

@De Mois amboi
garangnya

Admiral Hafiz said... BALAS

@Mr Laici 2 la pasal
aku pn xdpt nk bayangkn

Admiral Hafiz said... BALAS

@Bro Framestone comey
mcm heliza
haha

Admiral Hafiz said... BALAS

@kirani mia ala
npe takut2 ni?

Admiral Hafiz said... BALAS

@Myvitrd fuh
ganasnya nurse 2 klu dia wat mcm 2

Admiral Hafiz said... BALAS

@Iyrin haha
mmg terbaek la nurse 2

Admiral Hafiz said... BALAS

@cik BB opsss!!

kuyam said... BALAS

Lom pnh derma drah
sbb berat xcukup
heee :D

Admiral Hafiz said... BALAS

@~kuyam~ yeke ni x cukup
mcm x caye je

penaberkala said... BALAS

xde org mati lg bro derma darah
tak cuba tak tau
jom cuba sekali
ak blanja kopiko sebijik,haha

Kik0 ♥ QiLaH said... BALAS

dah 6 kali derma. yeay!

org ckp derma darah berat badan naik
-_-"

Admiral Hafiz said... BALAS

@penaberkala kopiko je?

Admiral Hafiz said... BALAS

@NuR 'aQiLaH yela 2 6 kali

Neyra Shazeyra said... BALAS

i pun kdg2 agak konpius ngan soalan jackie hahaa

Admiral Hafiz said... BALAS

@neyra shazeyra dia mmg

Anonymous said... BALAS

1st time nk derma darah, punye excited gile, kuliah pon masok lmbt stengah jam,dlm ati ckp "xpe la,pluang dtg skali skala je." punye dok lame brator, gerak 1 kerusi ke 1 kerusi, last2nya, doc tu ckp drh merah aku xcukup. kene cube lain kali. perghhh, gile tensionnnn. :(