Saturday, February 5, 2011

Ingat Blogger Saja Boleh Dapat Duit Beribu-Ribu? Tanpa Blog Pun Boleh!


Sewaktu lepak2 masa breakfast tadi, ada member tanya aku:
"Wei, blog ko sebulan dapat berapa? Aku dengar boleh buat duit dengan blog.
Tapi tu lah..aku tak reti nak blogging2 ni.."
Dalam hati aku dah terpikir, ni mesti sebab berita RedMummy keluar front page Berita Harian hari tu pasal blog kan?

Ok..kalau duit Nuffnang yang aku dapat sepanjang aku berblogging ni,
Aku rasa aku taknak kongsi berapa jumlah sebenar.
Tapi alhamdulillah. Aku syukur dengan pulangan yang aku dapat.
Cuma bagi yang takde blog, tapi teringin nak jana pendapatan secara online, aku boleh tolong.
Psst, ni bukan MLM ye. Jauh sekali nak samakan dengan 'Login Facebook Dapat Rm100'.


Pernah dengar ChurpChurp?
ChurpChurp adalaha ssebuah media pengiklanan yang bergerak atas platform social networking.
Hanya 2 platform yang digunakan, iaitu Facebook dan Twitter.
Oh ya. ChurpChurp ni adalah anak syarikat kepada Nuffnang, yang begitu serasa dengan para blogger.
Konsep ChurpChurp ni sama seperti Nuffnang, tapi yang membezakan adalah ChurpChurp tak keluarkan iklan di blog, tetapi di social networking seperti Facebook dan Twitter.

Anak Syarikat Nuffnang
Contoh iklan di ChurpChurp

Haha..xsemestinya kena guna ayat2 macam tu sebijik2.
Boleh je kalau nak ubah untuk tarik perhatian orang lain, tapi biarlah ada kaitan.
Contoh, janganlah korang share pasal Xpax, tapi ayat: Video Panas Awek Melayu.
Kang tak pasal2, ada yang bengang lak nanti sebab terklik kerana tertipu dengan tajuk.

Dan jika ada yang tertarik dengan iklan kita dan klik, kita akan mendapat komisyen dengan setiap klik.
Kadang2 sampai RM0.40 sen perklik!
Selain boleh jana pendapatan sampingan, kita jugak boleh tau produk dan promosi terbaru di pasaran.
Menarik bukan?

Antara produk terbaru di pasaran. Yang tengah tu paling laris.


Alhamdulillah, walaupun baru je aku join ChurpChurp ni, tapi serius memang cepat betul duit aku naik kat ChurpChurp
Tak percaya, korang try dulu.
Eh, aku dah join. Korang bila lagi?



p/s: Dah berapa banyak korang dapat sepanjang berblogging ni?

29 comments!:

mamawana said... BALAS

Bagus tu, tapi selalu tak berkesempatan nak jenguk churp churp. Akaun pun peram peram pisang ajer..

Puteri Iqa Izyan said... BALAS

ades. penah buat.tp x reti. haha :D

kuyam said... BALAS

churp2?blm pnh dgr ni
nk try tp dh delete akaun fb
huhu

J said... BALAS

haha...belanje aku laa..

Anonymous said... BALAS

kalau nak kaya ngan blogging xde la harapkan iklan nuffnang je.. hehe kene ade iklan2 lain yg berbayar sewa tapak blog.. pastu network kene besar...

bagusla kawan ko macam berminat.. leh ah tolong2 beliau.. hehe nice entry bro..





Mari lihat dan baca Sedihnya Isu Membawa Pulang Pelajar Malaysia di Mesir dipolitikkan

Admiral Hafiz said... BALAS

@mamawana yeke
xterpkir nk aktifkn balik?

Admiral Hafiz said... BALAS

@Puteri Iqa Izyan belajar la
best

Admiral Hafiz said... BALAS

@~kuyam~ ala
npe delete fb?

Admiral Hafiz said... BALAS

@jackieKOH gedik

Admiral Hafiz said... BALAS

@tenangsudey hehe
betul 2
tp byk jugak earning boleh dpt drpd nuffang klu betul2 usaha

Ain Shdn said... BALAS

nak yg tengah ! bape sekor?

Admiral Hafiz said... BALAS

@CikBulat dye xde ekor la
ikot berat

berminat

Mr Daha said... BALAS

Dah join dah hari tu tapi susah nak dapat. Aku maintain nuffnang jela sbb ada. lagipun cashout rm100 kot kalo tak silap.. ntah bila boleh dapat.. bab promote2 link ni aku fail sikit. ha3.. :D



Top Entry Wajib Baca:
Cabaran Tingkatkan Trafik Blog Anda

Admiral Hafiz said... BALAS

@Mr Dahayup
kne tggu rm100 bru leh cash out

xper2
nuffnang pn dh ok

De Mois said... BALAS

Ala..takde fb ngan twitter la. Asik takde masa nak buat. Haha..salam perkenalan

Revolusikan hidup dengan SuaraSendiri

Admiral Hafiz said... BALAS

@De Mois seyes ke ni?
wahhh
terbaek la

De Mois said... BALAS

Ine serius..takkan gurau2 kot. Aih..2 pun kira terbaik gak ke?? Haha

antudegil said... BALAS

chupchup kena ada atleast 25 follower dlm twitter. macam aku tade twitter. pedih2... some more features dekat twitter pening nak faham. weeee!

Admiral Hafiz said... BALAS

@De Mois yela
mcm x cye pn ade gak

Admiral Hafiz said... BALAS

@antudegil xper
mula slow2 k

Unknown said... BALAS

buat ari tu.. tapi xreti ar cmne.. ajar sket

Mr.Kerro said... BALAS

aku twitter xder follower pong..huhuhu

Admiral Hafiz said... BALAS

@Encik Blogger adeh
mcm mana eh..
kne share la apa sje iklan yg dia suruh share

Admiral Hafiz said... BALAS

@Kerro Shinobi yeke ni
klu mcm 2, try follow orang lain
t insyaAllah diorg akan follow ko balik

Nadratul Syazwana said... BALAS

huhu . baru rm1 la kat churpchurp nih

Admiral Hafiz said... BALAS

@nad xper
usaha lg
t naik la duit 2

bidadariMu said... BALAS

hehe
sy mmg tak tahu menahu psal niee..
btw, brape dh?
tk mo rahsia hehe

Admiral Hafiz said... BALAS

@hani raihan adela
wekk3

Unknown said... BALAS

Good luck. Aku dapat USD 200 sebulan dari berblog...